Scroll Top
Ny plattform – Allt du behöver veta
Den 23 november byter vi plattform för våra abonnemang, vilket innebär att du som kund får bättre överblick över dina abonnemang, innehåll och fakturor.
Mina Sidor

På Mina Sidor kan du hantera ditt eget abonnemang.

– Byt abonnemangsform om din surf inte räcker till – eller räcker till mer än väl.
– Köp extra data om din surf tagit slut.
– Beställ nytt SIM-kort om du skaffat en ny telefon eller om den kommit bort.
– Se din användning sen den senaste fakturan med uppdatering i realtid.
– Se dina fakturor och fakturaspecifikationer direkt i portalen.

Mina Sidor
Viktigt om Mina Sidor

För att logga in på Mina Sidor som administratör för ditt företag så behöver vi lägga till din användare. För att bli tillagd som administratör behöver du vara firmatecknare eller fullmaktstagare för företaget. Kontakta +46 Kundcenter så hjälper vi dig!

Namnge abonnemang

På fakturan är man oftast bara ett telefonnummer – nu kan du vara ett namn istället!

I portalen kan du namnge alla användare på företaget, mobila bredband och andra produkter så att du har stenkoll på vilket abonnemang som hör till vilken person.

Effektivare hantering, enklare fakturor!

Data-SIM

Nu kan du beställa data-SIM till ditt abonnemang! (1)

Med data-SIM så kan du använda flera SIM-kort för samma surfpott, till en låg kostnad!

Perfekt för dig som vill dela data till din surfplatta!

Administrera växel

Det har aldrig varit lättare att bygga en växel än nu!

Med enkla knapptryck inne på Mina Sidor kan du ändra flödet för din växel, vem som svarar när och vad som ska hända i varje enskild situation.

Lägg till gruppbrevlådor, ändra flödet, skapa svarsgrupper med eller utan kö. Du får helt enkelt en grym lösning för alla inkommande samtal, oavsett när på dygnet de kommer in!

Administrera användare

Gå in och administrera företagets växelanvändare direkt i portalen – eller låt dem göra det själva i appen. Du kan göra åtgärder som att ändra tillgänglighet, logga in och ut användare eller aktivera upp en ny användare om du har en ny kollega!

Mobilapp

+46 Mobilapp finns för iOS och Android. I appen kan du administera din användare i växeln, se din förbrukning, köpa extra data och mycket mer!

Softphone till växel

Har du växel och primärt arbetar på kontor? Då kan +46 softphone vara något för dig!

Med en softphone ringer du direkt ifrån din dator vilket ger en perfekt miljö för dig som arbetar mycket med datorn.

Viktigt att veta (för dig med växel)

Om du har Telepo-appen installerad på din telefon behöver du avinstallera appen och installera den nya växelappen för att ditt nummer ska fungera korrekt. Länk finns längst upp och längst ned på denna sida.

För att logga in i appen anger du ditt telefonnummer följt av en PIN-kod som skickas till ditt nummer.

Om du har softphone installerad på din dator behöver du avinstallera appen och installera den nya softphonen. För att ladda ned softphonen följer du länken längst ned på denna sida.

För att logga in på softphonen anger du ditt telefonnummer följt av en PIN-kod som skickas till ditt nummer.

Om du tidigare har ställt in ett annat utgående nummer än ditt mobilnummer så kan du behöva göra detta igen. Detta hittar du i appen under Inställningar.

Om du tidigare har loggat ut ur en svarsgrupp kan du behöva göra detta igen. Detta hittar du direkt i appen eller som administratör på Mina Sidor.

Din röstbrevlåda nås inte längre på 555, utan är nu samma röstbrevlåda som för vanliga mobilabonnemang och nås på nummer 222. Kom ihåg att ställa in röstbrevlådan om du vill ha ett personligt röstsvar.

(1) – Du kan max beställa 2 st data-SIM per abonnemang. Gäller endast utvalda abonnemang, ej alla.

Frågor?