Support
Abonnemang & avtal
Vad ert abonnemang innehåller beror på vilken abonnemangsform som ni har kommit överens med säljaren om.
Ifall ni är osäkra, eller ifall ni önskar att få ut en kopia på avtalet så är ni varmt välkomna att kontakta vår kundtjänst så hjälper vi er med den biten!
Givetvis kan ni det! Inom EU/EES så använder ni telefonen precis som hemma i Sverige.
Utan för EU/EES så tillkommer det roaming-avgifter. För att veta vilka roamingavgifter som gäller i vilket land så ber vi er kontakta vår kundtjänst gällande detta!
Er autogirodragning görs på fakturans förfallodatum. Oftast är det 28:de varje månad.
Ifall inte dragningen går igenom så försöker det dras 3 dagar i rad.
Ifall det fortfarande inte har kunnat göras en betalning så kommer det skickas en pappersfaktura till er adress via brev.
Du kan kontrollera detta genom att det står ”makulerat” på fakturorna, samt att det betalas via autogiro.
På vissa internetbanker så kan man även där kontrollera vilka autogiron man har aktiva.
För att avbryta ert autogiro så kan ni antingen göra detta själva via er internetbank, eller så tar ni kontakt med er bank.
Själva abonnemangsformen kan man inte byta ifall man har en pågående bindningstid. Dock så kan man alltid höja eller sänka surfen.
Ifall ni önskar att ändra surfen så är in varmt välkomna att ringa in till vår kundtjänst!
En överlåtelse görs via en så kallad överlåtelseblankett.
Överlåtelseblanketten finns här på hemsidan samt kan skickas ut utav oss på kundtjänsten till er antingen via brev eller via mail!
Ni har alltid rätt att ta del utav ert avtal. För att få en kopia på detta skickat till er så ringer ni in till vår kundtjänst som kan skicka ut detta till er enligt ert önskemål!
Att förlänga ett avtal är att göra om avtalet och förnya ens bindningstid. Det är ingenting som ni behöver att göra och det sköts inte per automatik.
Vid en förlängning så behöver ett nytt avtal göras och godkännas.
Man kan säga upp sitt abonnemang. Ifall ni önskar att vi gör det vid bindningstidens slut så kommer vi att lägga in det i vårt system samt skicka en bekräftelse på detta till er.
Ifall ni önskar att säga upp abonnemanget innan bindningstiden har löpt ut så kan man göra det också, men detta kommer då att resultera i en slutfaktura.
Ni är alltid varmt välkomna att ringa in till vår kundtjänst angående detta
Vi på +46 Sverige AB följer Telekom rådgivarnas riktlinjer och ger därför er som enskilda företagare 2 veckors ångerrätt.
Ifall ni har ett aktiebolag, eller en annan bolagsform så erbjuder vi tyvärr inte någon ångerrätt.
Ni som företagskunder ska dock inte känna er missnöjda med tjänsten! Ni är alltid välkomna att ringa in till kundtjänsten ifall det inte känns bra med något, så hjälper vi er med detta!
+46 Sverige AB använder sig utav 3 månaders uppsägningstid.
Bindningstiden ser ut annorlunda från avtal till avtal, hur länge ni har varit kund och en myrad av andra faktorer.
För att få en överblick på detta så ta kontakt med vår kundtjänst, så hjälper vi er med detta!
En slutfaktura är en faktura på den resterande bindningstiden för era samtliga abonnemang hos +46 Sverige AB.
Slutfakturan skickas i de fall som ni önskar att avsluta eller säga upp abonnemanget innan bindningstiden har löpt ut.