+TJÄNSTER
SOM EN VALBAR PLUSMENY
– DÄR DET MESTA INGÅR .
FRAMTAGET TILLSAMMANS MED VÅRA KUNDER – FÖR VÅRA KUNDER.
+SECURE

Det är viktigt att du är säker när du surfar på nätet, och med +Secure till ditt mobil- eller surfabonnemang är du på god väg.

Med +Secure har du antivirus i din telefon, säker och krypterad surf, säker bankinloggning samt platslokalisering för alla företagets enheter, tillsammans med ett flertal andra funktioner.

+Secure är en tilläggstjänst som är framtagen i samarbete med F-Secure.

Tjänsten går att använda till mobilabonnemang och surf-kort, och är gratis första tre månaderna. Därefter kostar tjänsten 79 kr/mån

SÄKERT NUMMER

Säkert Nummer är en tjänst som hjälper dig att få jobba lite mer i fred.
Säkert Nummer gör att dina nummer tas bort från sök- och upplysningssidor på internet, vilket är den vanligaste kanalen för säljare när de kommer i kontakt med dig.

Tjänsten är valbar, men vi rekommenderar att ha den aktiverad på dina abonnemang när du är kund hos oss, för att slippa oönskade samtal.

BILLIGARE ÄN LAGERHYLLAN

Idag är telefonen vårt bästa verktyg för att hålla kontakten med våra partners levande och till stor del helt avgörande för att verksamheten ska rulla på.

För att göra det enklare och smidigare för dig som kund hos +46 så ser vi till att alltid ha de senaste telefonerna tillgängliga när du är på jakt efter en ny telefon. Dessutom så är det alltid billigare att beställa en telefon via ditt abonnemang än att köpa i butik.

Den här förmånen är alltid tillgänglig när du beställer en ny telefon.

BYT SURF & PRIS

Alla mobilabonnemang hos +46 är flexibla. Det innebär att du när som helst kan byta surfmängd uppåt, och nedåt. Det kan låta som en självklarhet, men faktum är att de flesta inte erbjuder en prissänkning för abonnemang som har bindningstid.

Ibland ändras ditt behov till mer frekvent surfande, eller en lite mer passiv period. Då ser vi till att du får en surfmängd (och pris) som ligger i linje med ditt behov. Du kommer förmodligen aldrig själv märka om du surfar mindre än vad du betalar för, men det är där din consigliere är ett ypperligt verktyg för att uppmärksamma det. Din consigliere gör självklart aldrig några ändringar på ditt abonnemang utan att konsultera dig först.

Byt surf & pris kostar inget extra och ingår i alla mobilabonnemang.

SMARTPOOL

Smartpool är vårt telefonlager, som fyller ett syfte enbart – att se till att du har en telefon. Ibland är tjuven framme och ibland är det olyckan som är i farten, men oavsett vad det är så är vi där för att hjälpa till. Smartpool är +46 ”pool” med smartphones som vi döpte till ett klyftigt namn.

Blir du av med din telefon och/eller SIM-kort så ringer du till oss, så ser vi till att du samma dag har en ny telefon, eller en lånetelefon på väg, tillsammans med ett nytt SIM-kort. Vi ser också till att ditt gamla SIM-kort spärras omedelbart så att ingen obehörig kan använda ditt nummer. Beroende på vilken telefon du beställer av oss kan det ibland vara längre leveranstid, då får du låna en smartphone av oss under tiden, så att inte du och din verksamhet blir lidande. Om du inte ska beställa en ny telefon av oss får du låna en smartphone tills dess att du har en ny. När du är klar med lånetelefonen så skickar du tillbaka den till +46.

Smartpool kostar inget extra och ingår alltid när du beställt ny telefon via +46.

NÖJD KUND-GARANTI

Nöjd kund-garanti är inte så mycket en tilläggstjänst, utan snarare än stor trygghet för dig som kund. Det är väl omtalat att företagare saknar ångerrätt, och att många hamnar i fällan att teckna företagsabonnemang utan möjligheten att backa på sin accept.

Vi vill att du som kund ska vara trygg och säker med ditt beslut att bli kund hos +46, och tillämpar därför en 14 dagars nöjd kund-garanti, oavsett vilken typ av företag du har.

Så enkelt är det, för ibland ångrar man sig!

Nöjd kund-garanti tillämpas på samtliga avtal hos +46. För enskilda näringsidkare gäller svensk lagstadgad ångerrätt.

TÄCKNINGS-GARANTI

Som kund hos +46 använder du dig av Tele2s prisbelönta mobilnät. Trots det kan det ibland vara så att vi har svårt att leverera täckning till dig. Därför tillämpar vi på alla våra avtal en täckningsgaranti som innebär att du får flytta ditt mobilabonnemang till en annan leverantör om vi inte kan leverera täckning till dig.

För att nyttja täckningsgarantin behöver vi ha en kontakt med varandra där du tillsammans med din consigliere gör en täckningsutredning.

Om situationen kräver kan vi behöva komma ut till dig för att testa täckningen på plats, då tar vi med fika så går vi igenom utredningen tillsammans.

+UPPLYSNING

Ringer du mycket till nummerupplysning? Då kanske du har märkt att dina räkningar har en tendens att dra iväg kostnadsmässigt.

Med +Upplysning kan du ringa hur mycket du vill till +46 egna nummerupplysning till en fast månadsavgift varje månad. På det viset slipper du ha i bakhuvudet att varje samtal till nummerupplysning kostar.

Det finns också ett stort plus i +Upplysning. Vi erbjuder förutom vanlig nummerupplysning concierge-service, vilket gör att du kan ringa oss när du vill ha tips och råd om allt möjligt, eller är intresserad av att veta vilken tid den där senaste biofilmen går, och om det finns biljetter kvar!

Tjänsten går att använda till mobilabonnemang och surf-kort, och är gratis första tre månaderna. Därefter kostar tjänsten 79 kr/mån.