Consigliere

Hos +46 har du alltid en egen consigliere, din egen rådgivare för din telefoni- och kommunikationslösning.

Tänk kundtjänst, fast bra!

+46 Consigliere
Kundtjänst vs. Consigliere

Vi älskar kundtjänst och allt vad det innebär. Problemet är att många förknippar kundtjänst med långa köer, krångliga knappval och begränsad hjälp. Många kan berätta om de gånger man blivit vidarekopplad, suttit i kö eller när samtalet bröts precis när man kom fram. Färre berättar om hur härlig och hjälpsam personalen var när man ringde in. Det är den känslan vi vill ha hos våra kunder och som vi hela tiden jobbar för. Så till din fråga, vad gör vi som är annorlunda?

När du blir kund och vi har vår första kontakt.

När din order kommer in till vårt kundcenter blir du tilldelad din consigliere. Den personen kommer att vara din kundtjänst, support, telefoniexpert och avtalsansvarig under hela din vistelse hos +46. Vid den första kontakten kommer ni överens om hur ofta ni ska prata med varandra. Du är alltid välkommen att ringa så fort du har frågor, men vi hoppas att vi hinner ringa dig först. På det sättet kan vi förekomma eventuella problem och lösa allt direkt, innan det blir en huvudvärk för dig. Efter den första kontakten får du ut ett kontaktkort från din consigliere så att du vet vem som är ansvarig för din lösning. I början brukar vi vilja ha en tätare kontakt. Vi vill se att du kommer igång med tjänsten ordentligt, och att allt fungerar som det ska.

När du varit kund ett tag, och allt rullar på som det ska.

När du har varit kund hos +46 ett tag så kommer telefonin rulla på precis som den ska. Då behöver vi inte höras av lika mycket, bara tillräckligt ofta för att du ska slippa ringa in själv. Din consigliere har hela tiden koll på din telefonilösning och ser därför om det blir någon ändring i ditt telefonibehov. Det kan handla om sådana enkla saker som att du använder mindre surf än vad du betalar för, eller så kanske du ska utöka verksamheten med en växel? Där hjälper vi dig med vad du kan behöva tänka på, och justerar därefter så att du får en grym tjänst med rätt funktioner, till ett konkurrenskraftigt pris.

Våra consiglierer

Våra consiglierer är erfarna kundtjänstmedarbetare som är hungriga på service. Alla är utbildade i alla aspekter som finns inom telekom. På det sättet slipper du ha kontakt en fakturaavdelning, en teknisk support, en abonnemangsavdelning, en växelavdelning, en avdelning för abonnemangsfrågor, en avdelning för nya kunder, en för befintliga kunder och en för övriga frågor. Vi har slagit ihop alla avdelningarna till en person, som är din person.

Blev du kund hos +46 innan vi introducerade consiglierer?

Oroa dig inte, våra consiglierer är till för alla och du får din första gången du är i kontakt med oss… Om inte vi hinner ringa dig först!